frida xiang

August + Skolestart

2021

Vi havnet plutselig halvveis ut i august før jeg greide å somle meg til å poste et nytt innlegg her inne. Hehe.

Det går slag i slag hos oss nå. Rett etter roadtrip'en vår reiste vi til Lofoten ei uke for å jobbe, etterfulgt av en kort visitt til Vesterålen og ei ny hektisk jobbuke. I tillegg har vi begynt å lage et kontor til Vegard her hjemme. Nytt skrivebord, pc-skjerm og diverse oppbevaringskasser er allerede bestilt, og vi er godt i gang med å pusse og male hyller som skal henges opp på veggen. Vegard startet jo eget firma i mars, og har derfor jobbet hjemmefra siden da. Så nå var tiden endelig inne for å prøve og optimalisere arbeidsplassen hans litt.

Raskt besøk innom vakre Nyksund.
Behind the scenes på innspilling i Svolvær i Lofoten.

Denne uken har jeg forresten begynt å pakke til skolestart. Tro det eller ei, men jeg blir faktisk fulltidsstudent igjen til høsten. Jeg gruer meg enormt, samtidig som at jeg tror det kan bli litt spennende. Jeg begynte jo egentlig som deltidsstudent i fjor, men måtte dessverre sette studiet på pause nesten rett etter skolestart. Så i år går jeg rett og slett for fulltid. Nå krysser jeg bare fingre, armer og tær for at jeg greier å tråkle meg gjennom to år på skolebenken igjen, slik at også jeg omsider kan ta masteren. Ønsk meg lykke til!

Tenk at jeg skal må forlate denne vakre utsikten... MEN bare for en stund heldigvis.

Vi snakkes!

Me

Roadtrip dag 9: Rødøy

2021

Den første ordentlige godværsdagen på turen vår ble tilbrakt på vakre Rødøy. Herlighet for ei flott øy, og HERLIGHET så flott det er på toppen av Rødøyløva.

Utsikten på vei opp trappene.
Vegard bekymret for at vi ikke engang har kommet halvveis.
En pust i bakken.
Utsikten begynner å ta seg opp
På toppen etter solnedgang.

Dette var virkelig en perle av de sjeldne. Vil si det var på høyde med turen vår til Træna i fjor, og det var også bra flott.

Roadtrip dag 8: Tomma/Jektvik

2021

Tåka henger fortsatt tykt over hele øya, så vi vasker oss bare ut av Havhuset før vi vender snuten mot Nesna igjen.

Det lille havhuset på Tomma.

Planen var egentlig å komme frem til Rødøya på kvelden, men kombinasjonen av dårlig planlegging oooog sjeldne fergetider førte til at vi mistet ferga fra Jektvik til Rødøy. Jaja, vi fant oss i det minste en flott liten teltplass i Jektvik, så får heller turen til Rødøy starte tidlig neste morgen!

Vegard nyter solnedgang i Jektvik.

Vi høres!

Roadtrip dag 7: Tomma

2021

Vi våkner opp til sol, for første(!) gang denne turen. Digg! I dag har vi booket oss inn på Helgeland Havhus, et lite båthus som flyter ute på havet. I overkant dyrt (etter Økonomi-Fridas mening), men vi har blitt enige om å unna oss noe utenom det vanlige.

Beklageligvis tar det ikke langt tid før tåka kommer inn i skjærgården, og den flotte utsikta forsvinner. Turens absolutte store nedtur, selv om jo tilgang til jacuzzi er et lite plaster på såret. Fotoplanene går i hvert fall i vasken (til min og Vegards store fortvilelse).

Vegard nyter utsikten i Rødvika.
Her jaktes det på nye motiver.
Vegard og Helgeland Havhus i bakgrunnen.
Skip O'hoi, nå er vi kommet ombord.
Deilig med jacuzzi, selv om været er blitt grått.

Roadtrip dag 6: Tomma

2021

Det regner sjette dagen på rad. Heldigvis har vi fått tørket teltet, soveposer og klær inne på hotellet. Neste stopp er Tomma, og første natta skal vi tilbringe i Rødvika. Det er ei deilig hvit sandstrand, som vi får ha helt for oss selv.

Båten som går fra Nesna til Tomma.
Tommas vakre landskap
Vegard klar for å telte!